Barbara Polak – logopeda, specjalista neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, certyfikowany terapeuta komunikacji alternatywnej MAKATON, pacuje metodą terapii dr Svietlany Masgutovej: integracji odruchów ustno – twarzowych, wzrokowo-słuchowych, dynamicznych i posturalnych, terapii neurotaktylnej, trener umiejętności społecznych TUS,certyfikowany terapeuta – INPP – integracja odruchów wg Sally Goddard, certyfikowany terapeuta kinezjotapingu w logopedii, pracuje metodą zachowań werbalnych z wykorzystaniem narzędzia VB-MAPP, z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi, z opóźnieniem mowy.
Logopeda dyplomowany.
Oferuję usługi logopedyczne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Doświadczenie zawodowe: praca w placówkach oświatowych, w poradni logopedycznej oraz prywatna praktyka.
Wykształcenie:
- 1992 rok – studia magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Częstochowie,
na kierunku pedagogika /nauczanie początkowe/ - 2000 rok – studia podyplomowe w WSP w Częstochowie w zakresie logopedii /logopeda oświatowy/
- 2003 rok – podyplomowe studia logopedyczne /uzupełniające/
na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie /logopeda ogólny/ - 2006 rok – specjalistyczne studia podyplomowe w zakresie neurologopedii, również na UMCS w Lublinie /neurologopeda/
- 2017 rok studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, w Wyższej Szkole Zarządzania w Częstochowie
- 2018 rok studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej, w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
Ważniejsze warsztaty, szkolenia, kursy:
- Rozszczepy podniebienia- diagnoza i terapia logopedyczna
- Wybrane obszary zagadnień głosu
- Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem
- Praca z dziećmi z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
- Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi
- Ruch rozwijający Metodą Weroniki Sherborne
- Kinezjologia Edukacyjna Dennisona
- Metoda werbo-tonalna
- Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych,ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi.
- Strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego według koncepcji NDT – Bobath
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych
- Terapia Integracji Sensorycznej
- Terapia Ręki I i II stopnia
- Podstawowe szkolenie MAKATON
- Integracja Odruchów Twarzy według metody dr Swietłany Masgutowej
- Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno – twarzowych
- Manipulacje ustno-twarzowe – ćwiczenia usprawniające narządy mowy
- Kinezjotaping w logopedii
- Szkolenie zaawansowane MAKATON
- Terapia Neurotaktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
- Integracja Odruchów Wzrokowo-Słuchowych według metody dr Swietłany Masgutowej
- Trening Umiejętności Społecznych
- Zachowania trudne dziecka ze spektrum autyzmu
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Godart Blythe oparty o integracje odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP
- Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. I i II według metody dr Swietłany Masgutowej
- VB-MAPP – ocena umiejętności i planowanie terapii. Program oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju
- Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
- Intensywne nauczanie w oparciu o Stosowana Analizę Zachowania z wykorzystaniem systemu kart
- Zachowania niepożądane u dzieci
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci ze spektrum autyzmu.
- Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne
- Standardy postępowania w ankyloglosji u noworodków i niemowląt
- Napięcie mięśniowe
- Oddychanie ustami – terapia w podejściu holistycznym
- Wędzidełko trudności diagnostyczne
- Terapia miofunkcjonalna: prowadzenie mioterapii w praktyce, stabilizacja żuchwy jako fundament w terapii, nadwrażliwość orofacjalna, warsztat pracy mioterapeuty, napięcie mięśniowe – terapia, ćwiczenia artykulatorów – planowanie mioterapii
- Jem sam – miostymulacje
- Parafunkcje – skuteczne oddziaływania terapeutyczne