Godziny otwarcia Od poniedziałku do soboty, wizyty umawiane telefonicznie.
Zadzwoń 501 665 085
Adres gabinetu /e-mail 42-202 Częstochowa, ul.Mehoffera 29 barbarapolak7@wp.pl

Gabinet logopedyczny. Zapraszam: stacjonarnie, u pacjenta, online

Barbara Polak – logopeda, specjalista neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta

Gabinet logopedyczny. Zapraszam: stacjonarnie, u pacjenta, online

Barbara Polak logopeda, specjalista neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki,  certyfikowany terapeuta komunikacji alternatywnej MAKATON, pacuje metodą terapii dr Svietlany Masgutovej: integracji odruchów ustno – twarzowych, wzrokowo-słuchowych, dynamicznych i posturalnych, terapii neurotaktylnej, trener umiejętności społecznych TUS,certyfikowany terapeuta – INPP – integracja odruchów wg Sally Goddard, certyfikowany terapeuta kinezjotapingu w logopedii, pracuje metodą zachowań werbalnych z wykorzystaniem narzędzia VB-MAPP, z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi, z opóźnieniem mowy.
Logopeda dyplomowany.

Oferuję usługi logopedyczne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.

Doświadczenie zawodowe: praca w placówkach oświatowych, w poradni logopedycznej oraz prywatna praktyka.

Wykształcenie:

  • 1992 rok – studia magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Częstochowie,
    na kierunku pedagogika /nauczanie początkowe/
  • 2000 rok – studia podyplomowe w WSP w Częstochowie w zakresie logopedii /logopeda oświatowy/
  • 2003 rok – podyplomowe studia logopedyczne /uzupełniające/
    na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie /logopeda ogólny/
  • 2006 rok – specjalistyczne studia podyplomowe w zakresie neurologopedii, również na UMCS w Lublinie /neurologopeda/
  • 2017 rok studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, w Wyższej Szkole Zarządzania w Częstochowie
  • 2018 rok studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej, w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy

Ważniejsze warsztaty, szkolenia, kursy:

  • Rozszczepy podniebienia- diagnoza i terapia logopedyczna
  • Wybrane obszary zagadnień głosu
  • Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem
  • Praca z dziećmi z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami
  • Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
  • Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi
  • Ruch rozwijający Metodą Weroniki Sherborne
  • Kinezjologia Edukacyjna Dennisona
  • Metoda werbo-tonalna
  • Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych,ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi.
  • Strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego według koncepcji NDT – Bobath
  • Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych
  • Terapia Integracji Sensorycznej
  • Terapia Ręki I i II stopnia
  • Podstawowe szkolenie MAKATON
  • Integracja Odruchów Twarzy według metody dr Swietłany Masgutowej
  • Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno – twarzowych
  • Manipulacje ustno-twarzowe – ćwiczenia usprawniające narządy mowy
  • Kinezjotaping w logopedii
  • Szkolenie zaawansowane MAKATON
  • Terapia Neurotaktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
  • Integracja Odruchów Wzrokowo-Słuchowych według metody dr Swietłany Masgutowej
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Zachowania trudne dziecka ze spektrum autyzmu
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Godart Blythe oparty o integracje odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP
  • Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. I i II według metody dr Swietłany Masgutowej
  • VB-MAPP – ocena umiejętności i planowanie terapii. Program oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju
  • Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
  • Intensywne nauczanie w oparciu o Stosowana Analizę Zachowania z wykorzystaniem systemu kart
  • Zachowania niepożądane u dzieci
  • Wybiórczość pokarmowa u dzieci ze spektrum autyzmu.
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne
  • Standardy postępowania w ankyloglosji u noworodków i niemowląt
  • Napięcie mięśniowe
  • Oddychanie ustami – terapia w podejściu holistycznym
  • Wędzidełko trudności diagnostyczne
  • Terapia miofunkcjonalna: prowadzenie mioterapii w praktyce, stabilizacja żuchwy jako fundament w terapii, nadwrażliwość orofacjalna, warsztat pracy mioterapeuty, napięcie mięśniowe – terapia, ćwiczenia artykulatorów – planowanie mioterapii
  • Jem sam – miostymulacje
  • Parafunkcje – skuteczne oddziaływania terapeutyczne